T-Bike - első tapasztalatok
Ha kerékpárt látok, azt tekernem kell! Tatabányán is elindult a közösségi kerékpáros rendszer, a T-Bike. A május 31-ig tartó promóciós időszakban alig egy gombóc fagyi áráért tekerhetünk naphosszat. Egészen pontosan 10 óránkénti megszakításokkal, hiszen egy kerékpár legfeljebb ennyi időn át lehet távol dokkolótól. A rendszer szoftveres háttere és maguk a kerékpárok is hasonlóak a szintén környékbeli és üzemelési terület tekintetében jóval kiterjedtebb KOMBIbike megoldásához. Országos szinten nézve már számos város kerékpármegosztó megoldása épül ugyanezen alapokra, mint a BabiBike, EgerBringa, GyőrBike, MariaValeriaBike, PecsiKe, Vbike. Fontos tudni azonban, hogy a működés szigetszerű, bár az alapok közösek, de minden város önállóan üzemelteti rendszerét, ezáltal a megváltott jegyek és bérletek csupán egyetlen szolgáltatónál használhatók fel.
A tatabányai kerékpárok a 3 sebességes váltó mellett első és hátsó fékkel is rendelkeznek. Jelentős előny ez a kontrafékes koncepciókkal szemben. A kerékpárt egy rövid, tatai túra alatt próbáltam ki. Az Által-ér völgyi kerékpáros tanösvényen tekertem végig. Ez a Milleniumi parktól indulva, majd az Öreg-tó érintésével ugyanoda érkezve vissza 22km-t jelent.
Előnyök:
- Jó állapotú bringák
- Első és hátsó fék is van a kerékpárokon
- Analóg és elektromos példányok egyaránt vannak a flottában
- Városszerte elérhető dokkoló pontok
- Alacsony bérleti díj
Hátrányok:
- A kölcsönzéshez még nincs applikáció. Így amennyiben a kölcsönző terminál nem működik, akkor másik ponthoz kell elgyalogolni a vágyott kerékpár átvételéhez.
- Az ülésmagasság nem minden esetben állítható be optimálisan. 185 cm testmagassághoz sajnos nem állítható kellően magasra az ülés.
- A pedál kimondottan csúszós felületű, megfelelő talpú lábbeli kell a hosszabb távon való tekeréshez.
Ezek az instant bérelhető kerékpárok kiválóak a városon belüli ide-oda tekerésre, illetve több megállót beiktatva akár közepesen hosszú kiruccanásokra is.